top of page

Trucurile mele pentru un par sanatos si fara matreata


Am inceput sa ma vopsesc din perioada liceului, insa pe atunci foloseam vopsea fara amoniac. Apoi, odata cu trecerea timpului am inceput sa am din ce in ce mai multe fire de par alb - mostenire genetica :( -si atunci vopsitul a devenit o necesitate. Insa, trebuie sa recunosc ca imi place foarte mult sa am parul vospit, guilty pleasure :)

Nuanta de par aleasa este rosu inchis. Prima vopsea de par folosita a fost L'Oreal Casting Crème Gloss (fara amoniac) in nuanta 565 Rouge Grenat. A fost preferata mea timp de doi ani, apoi au inceput sa apara tot mai multe fire de par alb si am fost nevoita sa trec la o vopsea cu amoniac, si am ales L'Oreal Recital Preference in nuanta P37 Plum Rosu inchis, apoi am schimbat-o cu Palette Intensive Color Creme in nuanta RF3-Rosu Inchis Intens.

Acum doi ani am inceput sa folosesc vopseaua de par Silky Coloration numarul 66.66 (rosu inchis intens) si de aproape un an de zile am schimbat-o cu Absolute Colouring Cream with Keratin (nuanta 5.7 Cherry red). Atat Silky Coloration, cat si Absolute Colouring Cream le puteti achizitiona din Iulius Mall Timisoara (magazinul se numeste V-Silentium http://www.v-silentium.ro)

Ador vopseaua de par Absolute Colouring Cream with Keratin pentru ca dupa vopsire, chiar si dupa mai multe spalari parul meu ramane moale, stralucitor si bogat. Keratina este un ingredient benefic in aceasta vopsea si asta o face sa imi placa asa mult.

Keratina este o proteina speciala, component major al pielii, unghiilor si parului. Cercetatorii au descoperit ca aceasta poate fi extrasa si din alte surse naturale si introdusa in suplimente speciale sau tratamente pentru par. Aplicata direct pe par sau administrata sub forma de supliment, keratina patrunde in profunzime, reparand structura firului de par.

In lupta cu matreata am folosit de-a lungul timpului multe sampoane ce se laudau ca elimina matreata. Insa am ales sa vorbesc in acest blog post despre cele care m-au ajutat intr-adevar cu rezolvarea acestei probleme.

Primul sampon antimatreata pe care am sa-l mentionez este creat de compania Nectar of Beauty, Les Cosmétiques Design Paris, este fabricat in Franta si se gaseste exclusiv in reteaua magazinelor Carrefour. Din pacate, de aproape un an de zile nu l-am mai vazut in magazinele Carrefour din tara noastra (cel putin eu nu l-am mai gasit), insa pentru cele care au drum prin Franta, mai mult ca sigur vor avea sansa sa puna mana pe el. Mi-a placut tare mult acest sampon, pentru ca am reusit sa scap de matreata cu ajutorul lui si-mi lasa o senzatie racoritoare pe scalp de fiecare data cand il foloseam. Ce nu-mi placea la el, era ca-mi lasa parul tern si lipsit de vitalitate, de aceea il foloseam in combinatie cu samponul pentru par vopsit si deteriorat cu ulei de sofranel si extract de afine, produs de firma Le Petit Marseillais.

Cel de-al doilea sampon care m-a ajutat in lupta cu matreata este Phyto Phytosquam Anti-Dandruff. Este de departe samponul meu anti-matreata preferat, care pe langa faptul ca m-a ajutat in eliminarea matretii, de asemenea imi lasa parul moale dupa spalare, astfel ca nu aveam nevoie sa-l folosesc in combinatie cu un alt sampon. Ce nu-mi place la el este pretul, acesta variind in functie de locul de unde il cumperi, intre 60 si 70 lei. Din punctul meu de vedere sa cheltui 60 lei/luna pentru un sampon, este prea mult.

Insa, norocul meu este ca am gasit urmatoarea varianta, si anume samponul Anti-Dandruff Platin Control 100 Anti-Grease, produs de Syoss. Il folosesc de aprope un an de zile si sunt foarte incantata de el. Raportul pret-calitate este excelent, din punctul meu de vedere.

Ca si balsam de par, il ador pe cel de la Dove - Colour Care Conditioner. Il aplic pe varfuri si il las sa actioneze max 20 de secunde, dupa care il limpezesc.

Samponul uscat preferat este Batiste cu aroma de cherry. De obicei, il achizitionez din Sensiblu (desi e cam scump), insa ultima oara l-am cumparat de pe elefant.ro la reducere, cu numai 14.99 lei :)

O data pe saptamana imi aplic si o masca pentru par cu ulei de cocos. Despre uleiul de cocos si multiplele lui intrebuintari am povestit aici:)

bottom of page