top of page

Cum sa utilizezi uleiul de cocos


Uleiul din nuca de cocos la temperaturi de peste 25°C se prezinta sub forma unui lichid uleios, fluid, de culoare galbuie, iar la temperaturi scazute primeste o forma solida si devine alb-ivoriu, in acest caz fiind nevoie sa fie incalzit inainte de a-l folosi.

Acesta se utilizeaza pentru ingrijirea pielii si a parului, in special pielea uscata, descuamata sau aspra beneficiaza de virtutile acestui ulei exotic, de asemenea si parul uscat, tern, deteriorat sau indisciplinat.

Printre proprietatile uleiului de cocos se numara:

- nutritiv. hraneste pielea si reduce procesul de deshidratare

- calmant pentru pielea iritata sau expusa la factorii de mediu (vant, frig, soare)

- emolient, lasa pielea fina, moale si ingrijita

- contribuie la restaurarea barierei hidro-lipidice a pielii

- hraneste si netezeste firele de par, protejeaza parul de deshidratare si de actiunea factorilor de mediu.

Uleiul de cocos va poate ajuta la:

- ingrijirea pielii uscate, descuamate, crapate, dure sau aspre

- calmarea pielii afectate de roseata, iritatii

- ingrijirea buzelor, a mainilor si picioarelor

- protejarea, hranirea si infrumuseterea parului, aplicat pe varfurile uscate sau despicate

Mie imi place sa folosesc uleiul din nuca de cocos de la firma Adams, pe care il achizitionez din magazinul Miracolul Plantelor, la pretul de 11,58 lei.

Imi place sa-l utilizez ca si crema de corp, pentru hidratare, aplicandu-l pe piele, dupa dus. De mentionat, ca dureaza ceva timp pana intra in piele, insa pe mine nu ma deranjeaza acest lucru.

De asemenea, imi place sa-l aplic dupa ce folosesc crema depilatoare pentru indepartarea parului de pe maini, lasandu-mi astfel pielea hidratata, catifelata si elastica dupa depilare.

Un alt mod de a-l folosi este ca si scrub, impreuna cu zabar brun pudra (eu il achizitionez din hipermarket-ul Auchan si costa aproximativ 6 lei), pentru a-mi exfolia atat fata, cat si corpul.

Pentru a-mi exfolia fata folosesc 1 lingurita de zahar brun pudra si 1 lingurita de ulei din nuca de cocos. Amestec cele doua ingrediente pana obtin o pasta omogena, apoi pe fata uda aplic aceasta compozitie si masez preparatul cu miscari circulare lente (dinspre baza fetei, in sus, catre frunte; dinspre interiorul fetei catre exterior). De evitat exfolierea zonei din jurul ochilor deoarece pielea este mai sensibila. Este foarte bun ca scrub si pentru buze. Trebuie sa mentionez ca imi exfoliez fata o data pe saptamana, imediat dupa ce fac dus; aburii din baie ajutand la deschiderea porilor. Eu imi exfoliez fata seara, inainte de culcare sau mai devreme, daca stiu ca nu am sa mai ies din casa, deoarece pielea are nevoie de minimum doua ore pentru a-si recapata echilibrul normal al Ph-ului.

Pentru a-mi exfolia corpul amestec 3 lingurite de ulei din nuca de cocos cu 3 lingurite de zahar brun pudra. Pasta obtinuta o aplic pe pielea uda, la dus. Pentru hidratare folosesc din nou uleiul din nuca de cocos, in locul unei creme de corp.

Utilizez uleiul de cocos si pe parul uscat, mai exact il aplic pe varfuri, dupa ce-l indrept cu placa, insa trebuie avuta mare grija la cantitate ,deoarece, prea mult ulei poate lasa impresia de par gras. Il folosesc si ca masca de par, lasandu-l sa actioneze cateva ore, sau chiar peste noapte, apoi samponez foarte bine parul pentru a indeparta tot uleiul.

Efectele benefice ale uleiului de cocos se pot observa si in ingrijirea unghiilor, fiind ideal pentru unghii fragile, exfoliate, pentru cuticule si ajuta la cresterea sanatoasa a unghiilor.

Datorita numarului mare de caracteristici favorabile, acesta este folosit in cosmetice pentru prepararea cremelor, mastilor de fata, balsamului de buze, machiajului, produselor de ingrijire a parului si a sapunurilor.

bottom of page